dow.adsbygoogle || []).push({});

27 Ocak 2016 Çarşamba

Google Adsense Hakkında Pratik Bilgiler

Bilmeniz gereken Google Adsense terimleri

Google Adsense yayıncılarının sıklıkla karşılaştığı, raporları okurken anlam veremediği birtakım terimler vardır. Hele yeni bir yayıncıysanız monitör size bakar. Oysa bu terimleri bilmeniz adsense gelirlerinizi yükseltmeniz için size ipuçları verir. Websitenizde yayınladığınız içerikleri daha bir uygun hale getirmenize yardımcı olur. Dolayısıyla içeriklerinizle ilgili reklamların gösterilmesinin önünü açarsınız. Elbette bir makale ile sizi profesyonel bir adsense yayıncısı yapacak iddiam yok ama Google yardım merkezinde tek tek arama zahmetinden kurtarmak adına sıklıkla görebileceğiniz bazı terimleri açıklamaya çalıştım. Önce kısaltmalardan başlayalım.

TO: Tıklama oranı
TBM: Tıklama başına maliyet
BGBG: Bin gösterim başına gelir
EG: Etkin görüntüleme
Yukarıdaki kısaltmalar tek başına size bilgi vermez. Bu yüzden aşağıdaki terimleri bilmelisiniz.
Sayfa görüntüleme sayısı
Adsense reklamlarının bulunduğu sayfa gösterimlerinin sayısıdır. Site trafiği ile ilgili bilgi vermez. Yani eğer sitenizde adsense reklamlarının bulunmadığı bir sayfa varsa bu sayfa sayılmaz. Ayrıca ayfada kaç tane reklam olursa olsun bir görüntüleme bir gösterim sayılır.
Reklam istekleri
Adsense reklamlarının bulunduğu bir sayfa görüntülendiğinde sayfa bir reklam isteğinde bulunur. Reklam döndrülmese veya yerine yedek reklam göserilse bile her istek bir bir reklam isteği olarak raporlanır.
Kapsam
En az bir reklam döndürmüş reklam isteklerinin yüzdesidir.
Kapsam = (Reklam döndüren reklam isteklerinin sayısı / toplam reklam isteği sayısı) * 100 şeklinde hesaplanır.
Mesela aynı sayfada 4 tane reklam birimi vardır. Dolayısıyla sayfa 4 reklam isteğinde bulunur. Bunların 3’ü reklam döndürür biri döndürmezse:
3/4*100= 75 yani kapsam %75 olur. Bu yüzde ne kadar yüksek olursa sitenizin/sayfanızın adsense reklam içeriklerine uygunluğunun yüksek olduğunu gösterir. Bu da tıklama oranını arttırır. Eğer düşükse muhtemelen yedek reklamlar döner. Bu da bir blog sitesinde kellik ilaçları ile ilgili reklamların dönmesi gibi bir durumla karşı arşıya kalabilirsiniz anlamına gelir.
Sayfa TO’su
Reklam tıklama sayısının saya görüntüleme sayısına oranıdır. Yüzde (%) ile ifade edilir. Örneğin sayfa görüntüleme sayınız 1000 ve 20 tıklama almışsanız 20/1000 Sayfa TO’su %0,02 olur.
Reklam isteği TO’su
Reklam tıklama sayısının reklam isteği sayısına oranıdır. Yukarıdaki hesaplamanın aynısı bunun için de geçerlidir.
Tıklama başına maliyet (TBM)
Reklamınız her tıklandığında kazanacağınız tutardır. TBM reklamverenler tarafından belirlenir.
Sayfa BGBG’si
Tahmini kazançlarınızın aldığınız sayfa görüntüleme sayısına bölünüp 1000 ile çarpılmasıyla hesaplanan, sayfadan elde edilen 1000 gösterim başına gelirdir. Örneğin, 10 sayfa görüntülemeden 0,10 TL kazanç sağladıysanız sayfa BGBG’niz:
0,10/10*1000 = 10 TL olur.
Reklam isteği BGBG’si
Tahmini kazançlarınızın gönderdiğiniz reklam isteği sayısına bölünüp 1000 ile çarpılmasıyla hesaplanan, reklam isteklerinden elde edilen 1000 gösterim başına gelirdir. Hesaplaması yukarıdaki gibidir.
Gösterim BGBG’si
Bin gösterim için elde edilen ortalama kazançtır. Tahmini kazançlarınızın gösterim sayısına bölünüp 1000 ile çarpılmasıyla hesaplanır. Yani bu da yukarıdaki gibi hesaplanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder